Zpět nahoru

Jak vznikli Goblini?

O tom, co děláme a kdo jsme, si přečteš u nás na webu jinde. Pokud jsi ale milovník příběhů (nebo naše máma), povyprávíme ti ten náš – gobliní. Proč se jmenujem právě takhle? Co nás dotlačilo k tomu, že jsme hejbli kostrou a založili si firmu? Jestli tě to zajímá, neostýchej se a čti dál. 

Proč, proboha proč? 

Základ Goblinů tvoří Kuba a já (Michal). Potkali jsme se při práci na “kvéčkových” kampaních pro T-Mobile a podle vzoru “prdel a hrnec” si to prostě sedlo. Jak čas běžel a vlasy řídly, stále častěji se nám mezi pivo a pivo tlačilo zajímavé konverzační téma – nezaložíme si firmu? 

Ha! To ještě nikoho v reklamní světě nenapadlo, viď? Nás naštěstí spojovala touha dělat naši práci jinak, mít ji více pod kontrolou a jasně, taky se osamostatnit a být pány svého času. Naivní? Asi jo, ale kdo někdy zakládal firmu (a není typ Kožený nebo Krejčíř), ví o čem mluvím. 

Naše rande sice nebylo úplně naslepo, ale stejně si chceš ověřit, zda ten druhej nechrápe nebo ti za tejden nezahne.

Na pár mini projektech jsme si vyzkoušeli, jestli nám to bude klapat. Naše rande sice nebylo úplně naslepo, ale stejně si chceš ověřit, zda ten druhej nechrápe nebo ti za tejden nezahne. Že by metafora roku? 😛 No, každopádně po vzájemné oťukávačce padlo rozhodnutí: Jdeme do toho! 

Problém všech kapel a firem? Název

Když zakládáš třicátou firmu, abys ojebal stát na daních nebo pátou kapelu, abys prodával CD na Šlágru, může ti být název u zadku. Jenže když to myslíš vážně, je to porod! Zkoušeli jsme nejrůznější varianty. Od slov, ze kterých jsi cítil dojezd LSD, až po seriózní “piedestalové” názvy. Trn z paty nám vytrhl až Kuba, který mi jednoho dne napsal zprávu: “A co Goblins?” Hmmm. Přiznávám, že nejdřív jsem se na zadnici neposadil. Ale znáš takový ten pocit, když se ti něco usadí v tvé mozkovně a nejde se toho zbavit? A právě to udělali Goblins. OK, název máme! 

Přeskočím fázi, kdy jsme při zakládání “eseróčka” málem zapálili auto notářce a oficiálně vznikli až 31. 12. 2020 de facto v moment, když už před půlnocí tlačíš špunt z bohemky. Důležitější je pozadí našeho loga a webu. Věděli jsme jedno: baví nás neony, osmdesátkovej design a hodně se chceme soustředit na gaming. Nepotřebovali jsme Jolandiny tarotové karty, abychom znali odpověď na otázku koho oslovit. Kolega z práce (taky Kuba), arťák a génius všech grafických programů, byl jasná volba jako ze spotu na Jihlavanku. Na jeho výstupy jsme se těšili jako raný puberťák na match na Tinderu. A už první návrhy byly prostě WOW! Logo a web máme!

A co teď? 

Tušíme, že pokud bylo náročné Gobliny založit a namyslet jejich vizuální podobu, tak rozjet “byznys” bude teprve ten pravej ořech. Jenže zatím to funguje parádně. Máme svůj kancl, kde se rodí všechny nápady a plány, k ruce šikovného designéra a hlavně se nás pořád drží to původní nadšení, které se ještě více umocnilo tím, že teď už jsou mýtičtí Goblini opravu real! Držte nám palce.

Autor:

michal.vitasek@goblins.cz

Spoluzakladatel Goblinů, blázen do sociálních sítí, kreativec a mačkač nahodilých strun na kytaru.

d
Follow us