Zpět nahoru

Trendy v gamingu pro rok 2021

Od dob koronavirové krize musela spousta podnikatelů i odvětví zavřít svůj business. A bohužel, ani vyhlídky do budoucnosti pro ně nejsou příliš růžové. Poslední měsíce nám ale ukázaly i to, jaké obory jsou proti externím vlivům naprosto rezistentní. A tzv. pomyslným králem se jednoznačně stal gaming.

Je to až k nevíře, ale všechny streamovací herní platformy zažily v uplynulém roce naprostý boom. Twitch, YouTube a Facebook gaming rostly o desítky, v některých případech i o stovky procent. Ale to je jen drobná ilustrace. Za poslední měsíce se toho v tomto odvětví stalo mnohem víc, a proto jsme pro vás připravili detailní souhrn toho nejzajímavějšího.

Rychlé statistiky na úvod:

  • Aktuálně je na světě 2,7 miliardy aktivních hráčů a každým rokem toto číslo roste
  • 48 % herních studií pracuje na VR/AR hrách a technologiích
  • Každý den je v průměru vydáno 25 nových her na službě Steam
  • Výnosy herního průmyslu mezi lety 2020 až 2025 stoupnou o 12 %
  • Globální herní trh měl ke konci roku 2020 hodnotu téměř 170 miliard dolarů
  • Hráči populární hry Dota 2 získali na turnajových prize money přes 177 milionu dolarů
  • 45 % všech amerických hráčů jsou ženy
  • Nejoblíbenější hrou je League of Legends 
  • E-sport jako jediný v době pandemie nejenom přežil, ale byl naprosto rezistentní proti externím vlivům. Dokonce v době koronaviru rostl o několik desítek procent. V Asii je sledovanější než olympiáda

Průměrný věk gamera je 34 let

Ač je mezi veřejností zažitá pravda, že hry jsou primárně pro mladší generaci, globální statistiky nelžou. Přibližně 11 % všech gamerů je ve skutečnosti ve věku 50+. Pouze necelých 30 % je mladších 18 let.

V Americe jsou tato čísla ještě diametrálně odlišná. Z demografických údajů vyplývá:

  • Mladší než 18 let: 20 %
  • Mezi 18 až 35 lety: 41 %
  • Mezi 36 až 49 lety: 18 %
  • 50 let a starší: 21 %

V roce 2014 bylo aktivních hráčů kolem 1,82 miliardy. O čtyři roky později se toto číslo zvedlo na 2,2 miliardy a loni to bylo o další půl miliardy více. Dramatický nárůst analytici očekávají i v následujících letech.

Tržby z prémiových her v roce 2018 činily 17,8 miliard dolarů

Pokud vezmete v úvahu i explozivní nárůst bezplatných her, je neskutečné, kolik jsou hráči ochotní každoročně zaplatit za nové hry či prémiový obsah. Výzkum ukazuje 10% nárůst tržeb v roce 2018 a mezi nejlépe vydělávající hry patřily:

  • Unknown’s Battlegrounds: 1,02 miliardy dolarů
  • FIFA 18: 790 milionů dolarů
  • Grand Theft Auto V: 628 milionů dolarů
Dlouhodobě mezi nejlépe prodávané hry patří populární série FIFA od EA.

Velký úspěch zažívaly i klasické střílečky od Activision Blizzard. Společnost měla hned tři hry v top desítce nejprodávanějších počítačových a konzolových her: 

  • Call of Duty: Black Ops 4: 612 milionů dolarů 
  • Call of Duty: WWII: 506 milionů dolarů 
  • Overwatch – 429 milionů dolarů:

V roce 2020 utratili hráči videoher přes 4,5 miliardy za VR hry a příslušenství

Ať už patříte mezi milovníky virtuální reality či nikoliv, určitě potvrdíte, že tento zážitek se vám nesmazatelně vryl do paměti. Toto odvětví v gamingu zažívá obrovský boom popularity a dle statistik se očekává, že do konce roku 2025 se prodá přes 60 milionů all-in-one souprav s virtuální realitou. Do toho nepočítáme samotné hry, které se každým rokem zlepšují, a přinášejí zcela nový zážitek z hraní.

Virtuální realita patří mezi fenomény dnešní doby a většina herních studií k ní poutá velkou pozornost.

Jen mobilní hry mají na konci letošního roku hodnotu kolem 80 miliard dolarů

Když zabrousíme do nedávné minulosti, kromě herních automatů jsme „běžně“ mohli hrát maximálně na konzoli nebo počítači (pokud jste u kámoše nezapomněli poslední disketu, pak jste byli v háji). S příchodem her Snake a Space Impact od Nokie se začaly psát první příběhy populárních mobilních her. Ty s trhem za posledních několik let tak zamíchaly, že nyní patří mezi největší odvětví herního průmyslu, následované konzolovými hrami a až poté PC.

Počet mobilních hráčů dosáhl v roce 2020 téměř 2,6 miliardy uživatelů

V roce 2019 mobilní hry generovaly 60 % celkových tržeb globálního trhu s videohrami. Pyšnit se mohly tržbami ve výši 49 miliard dolarů, které získaly přibližně od 1,36 miliardy platících hráčů. Poslední data ukazují, že největším trhem pro mobilní hráče je Čína.

V Asii zažívají mobilní hry naprostý boom. Stejný trend postupně přichází i do Evropy.

K dispozici je přes 30 tisíc her na Steamu

Dle statistik je Steam největší digitální distribuční platforma her na světě. Kromě toho slouží pro zajištění multiplayerového a komunikačního zázemí pro hráče, streamování videa z online her, funguje částečně i jako samostatná sociální síť a pomocí jejích interaktivních workshopů si můžete zkusit vytvořit vlastní hru. Lze zde zakoupit a stáhnout mnoho her a softwaru pokrývajících celé spektrum žánrů. Aktuálně je v digitální knihovně přes 30 tisíc titulů od menších i áčkových herních vydavatelů.

Sony PlayStation je nejlépe prodávaná herní konzole v historii

Už jen samotného Playstationu 2, který vyšel před více než 20 lety, se celosvětově prodalo přes 157 milionu kusů. A u páté generace této konzole je poptávka naprosto abnormální. I samotné vedení Sony přiznalo, že nečekalo tak extrémní zájem a rychlost vyprodání první vlny. Někteří nadšenci si preventivně dělali i několik desítek objednávek z různých e-shopů, aby se na ně dostalo hned na začátku. Ti, kteří to nestihli nebo neměli štěstí, si musí několik měsíců počkat, až Sony bude distribuovat další „várku“.

NBA jako trend setter nejen v basketbalu, ale i v e-sportu

Organizace NBA za dobu své existence ukázala, že je opravdovou pop kulturou mezi generacemi. Jména jako Larry Bird, Magic Johnson, Michael Jordan či Lebron James zná snad každý, kdo o basketbalu zaslechl alespoň z rychlíku. Jedná se o jednu z nejvýdělečnějších organizací, která měla vždy skvělý čich na to, kde je tzv. zlaté prasátko. Proto není divu, že je v oblasti e-sportu čím dál aktivnější. Již nyní zde generuje zajímavé zisky ze sponzorství od zadavatelů reklamy a také ráda poskytuje relevantní data o tom, jak se jim v této oblasti daří. Pro představu si ukažme rychlé statistiky:

Od roku 2017, kdy vzniklo partnerství mezi NBA a herním studiem Také-Two Interactive (díky čemuž vznikla i virtuální 2K League), se celosvětově prodalo téměř 100 milionů kopií této herní série. 

NBA do esportu a své virtuální ligy investuje nemále prostředky. A nutno říct, že vždy moc dobře věděli, do čeho investovat peníze.

Zdroje: techjury, forbes, newzoo, nytimes

Sleduj nás